Veelgestelde vragen (FAQ)

1. Waar kan ik de EcoKadobon inwisselen?
De EcoKadobon is in te wisselen bij onze aangesloten webwinkels en goede doelen. Bekijk hier alle deelnemers >

2. De kadoboncode werkt niet, wat nu?
Let op: de EcoKadobon is géén kortingscode! Het is een betaalmiddel. Je gebruikt de kadoboncode dus niet in het kortingscode veld van de webwinkel, maar je kiest tijdens het afrekenen voor de optie: ‘Betalen met Kadobon Online/EcoKadobon’. Vervolgens geeft u uw 12-cijferige cadeauboncode in. U kunt de EcoKadobon wel als kortingsbon beschouwen, omdat er heel makkelijk via iDeal is bij te betalen wanneer u iets duurders wilt bestellen dan de bonwaarde.

3. Hoe kan ik een EcoKadobon inwisselen?
Dit is afhankelijk per deelnemer.

A) Bij webwinkels ga je nadat je het gewenste product hebt gekozen naar de online kassa en kies je als betaalmethode ‘kadobon-online’ (of kies in sommige gevallen voor ‘Ecokadobon’ indien beschikbaar). Vervolgens geef je je kadoboncode in. Zie onderstaande instructies.

B) Bij Alle Goede Doelen.nl: kies een goed doel uit en kies voor ‘doneer direct online’. Kies bij de donatiemodule de optie ‘ik wil via kadobon-online doneren’. Hier kan men de kadoboncode invullen die op de EcoKadobon staat.

Stap1a

– Klik na invoer van uw de 12-cijferige cadeauboncode op de knop “Kadobon toevoegen”. U kunt nog een kadoboncode toevoegen of het resterende bedrag bijbetalen via I-deal.

Stap2a

– Klik op de knop “Bestelling afronden”.

Stap3a

– De webwinkel verwerkt nu je gegevens en stuurt je het artikel toe.

Stap2a

4. Ik heb een vraag over mijn bestelling, met wie neem ik contact op?
Wanneer je een bestelling hebt gedaan en daarbij de EcoKadobon hebt gebruikt, neem je bij vragen over je bestelling altijd contact op met de webwinkel waar je de bestelling hebt gedaan. Wij zijn de uitgever van de EcoKadobon, maar we hebben géén toegang tot de systemen van onze deelnemers en we kunnen je geen informatie verschaffen over een gedane bestelling, zoals bijvoorbeeld levertijd.

5. Wat houdt de kadoboncode in?
Dit is een 12-cijferige code die maar eenmaal wordt verstrekt. Deze code bevat tevens de waarde en de geldigheidsduur van de kadobon. Bewaar deze code dus zorgvuldig.

6. Kan ik met meerdere kadobonnen tegelijkertijd inwisselen?
Ja, dit is mogelijk. Je kunt meerdere kadoboncodes tegelijkertijd invoeren. Voeg bij het afrekenen meerdere kadobonnen toe via de knop ‘Kadobon Toevoegen’.

7. Moet ik de kadobon in één keer besteden?
Nee, de EcoKadobon kan in delen worden besteed. Het restantbedrag blijft actief met dezelfde kadoboncode, net als bij een cadeaukaart. Het minimum restantbedrag is 1 euro en de geldigheidsduur blijft onveranderd.

8. Hoe weet ik hoeveel tegoed er nog op de kadoboncode staat?
In de oorspronkelijke e-mail die je hebt ontvangen staat een link. Als je deze link aanklikt krijgt  je je kadobon in een .pdf bestand te zien. Linksboven zal dan het saldo verschijnen hoeveel tegoed er nog op de kadobon staat.

9. Mag een product duurder zijn dan de waarde van de kadobon?
Ja, dat kan. De waarde van de kadobon-online wordt in mindering gebracht op de prijs van het product. Het resterende bedrag kunt je middels internetbankieren (iDEAL) zelf bijbetalen.

10. Mijn kadoboncode wordt niet geaccepteerd.
Waarschijnlijk heb je de code gebruikt in het kortingscodeveld van de webwinkel en dat is niet juist. Bij de kassa kies je voor de betaalmethode “kadobon-online” (of ‘ecokadobon’ indien beschikbaar) waar je vervolgens de kadoboncode kunt invullen. Het kan ook zijn dat de kadoboncode reeds is ingewisseld of dat de geldigheidsduur is verstreken.

11. Ik heb een kadobon ontvangen maar ik kan de link niet openen.
In de e-mail die u heeft ontvangen zit een link. Om deze link te kunnen openen heeft u het programma acrobat-reader nodig. Het programma acrobat-reader kun je gratis downloaden.

11. Hoe lang is de EcoKadobon geldig?
De EcoKadobon is 2 jaar geldig.

12. Mijn vraag staat er niet bij, wat nu?
Neem dan contact op met onze klantenservice via info@ecokadobon.nl of tel. 084-8710285 (spreek een voicemail bericht in). Wij streven ernaar om je vraag binnen 24 uur te beantwoorden.